Guidelines logies

Machteld Roux
Machteld Roux • 10 March 2020

GUIDELINES LOGIES

VOOR WIE IS TABANAA?

De missie van Tabanaa is het verwelkomen van ALLE gasten, ook diegene die lichte zorg nodig hebben. Gasten hoeven geen zorgwens te hebben om bij TABANAA te reserveren.

TABANAA ondersteunt personen in het organiseren van hun vakantie met zorg voor volgende doelgroepen:

  • Personen die lichte verpleegkundige zorgen krijgen
  • Personen die herstellend zijn van een operatie
  • Rolstoelgebruikers of personen met een mobiele beperking
  • Personen met specifieke voedings- en dieetwensen
  • Personen met autisme
  • Senioren
  • Doven & slechthorenden
  • Blinden & slechtzienden

HOE WERKT HET?

Gasten boeken via ons boekingsplatform:

  1. De gast specifieert zijn wens omtrent eventuele zorg
  2. Hij kiest een aankomst- en vertrekdatum
  3. Hij duidt aan of hij van de zorgbutler gebruik maakt of niet

  1. Bij de kamer kan de gast enkele extra’s selecteren, zoals hulpmiddelen, voedings- en dieetwensen, enz. Verder krijgt de gast de mogelijkheid om speciale wensen te noteren.

 

Op basis van de gewenste extra’s bepaalt de logies welke kamer geschikt is voor de gast.

Het is daarom zeer belangrijk dat hieraan extra aandacht wordt besteed!

 

DE ZORGBUTLER

De zorgbutler neemt persoonlijk (telefonisch) contact op met de gast om de zorg tijdens het verblijf te regelen en/of eventuele ondersteuning te bieden in het kader van de zorgwens van de gast.

De zorgbutler regelt de nodige zorg en stelt een zorgplan op voor de gast.

De logies ontvangt een briefing van het nodige om het verblijf vlot te doen verlopen. Hierbij wordt steeds de privacy van de gast bewaart en worden geen medische gegevens met de logies gedeeld.

Wie kan er gebruik maken van de zorgbutler?

  1. Personen die verpleegkundige zorgen nodig hebben
  2. Personen die kiné nodig hebben
  3. Bij herstelverblijf na operatie
  4. Als men hulpmiddelen nodig heeft die niet bij de te boeken extra’s van de logies staan
  5. Als men specifieke dieetwensen heeft die niet bij de te boeken extra’s van de logies staan
  6. Indien je er de voorkeur aan geeft om telefonisch je zorgwensen te bespreken

Wat betaalt de gast hiervoor?

Voor de organisatie van de zorg:

€10 per nacht voor het aantal nachten van je verblijf. Dit betaalt de gast eveneens aan de logies.

TABANAA factureert het volledige bedrag aan de logies (€10 x aantal nachten van het verblijf).

Zorg (verpleging/kiné):

De hieraan verbonden kost bij de thuisverpleging of kiné.

Dit zal hetzelfde zijn als de te betalen kost indien de gast thuis de zorgen zou krijgen. Dit betaalt de gast NIET aan de logies.

Werking in de logies

Er worden aan de logies vaste thuiszorgorganisaties gelinkt zodat er vaste verpleegkundigen & kiné’s bij de logies over de vloer komen.

Verpleegkundige of kiné komt incognito naar de logies (dus niet in witte jas e.a.). Ze vragen bij de receptie naar het juiste kamernummer en gaan vervolgens de gevraagde zorg uitvoeren.

Verder zal de logies hier niets van merken buiten eventuele afspraken die gemaakt worden omtrent parking e.a. Vaak zijn deze mensen gebonden aan een vast programma en beperkt in tijd. Daarom is het belangrijk dat deze werking zo efficiënt mogelijk verloopt.

FACTURATIE VAN COMMISSIES EN ZORGBUTLER

De logies ontvangt maandelijks een factuur van TABANAA.

Hierop zal het tegoed aan commissies van de betreffende maand terug te vinden zijn, evenals de kosten aan de zorgbutler die de gast aan het hotel betaalde.

Bv. 1 overnachting aan 15% commissie + €10 voor de zorgbutler.

Betaling

Logies maken de keuze tussen domiciliëring of overschrijving voor het betalen van de maandelijkse facturen.

DOMICILIËRING

Controleer de factuur op onjuistheden. De logies heeft 7 dagen na beschikbaarstelling om onjuistheden per e-mail aan TABANAA kenbaar te maken. TABANAA int vervolgens de kosten automatisch via domiciliëring.

OVERSCHRIJVING

De factuur dient binnen 30 dagen na beschikbaarstelling door de logies betaald te worden.